close
          現在完成式 二.文法重點觀: 1. 何謂現在完成式? S+ have(has)+ Vp.p+ since+過去的點時間 S+ have(has)+ Vp.p+ for+過去的線時間 l 表過去發生的事情?賣房子牯A一直持續至今,常與key words: since+點時間, for+線時間, How long..?問句聯用. Ex: 你在台北住多久呢? How l 系統傢俱ong have you lived in Taipei? Ex: 我台北住了10年. I have lived in Taipei since 1993. I have li 室內設計ved in Taipei since 10 years ago. I have lived in Taipei for 10 years. Ex: 我學英文已經3年了. 酒店兼職 l 表示剛完成的動作,常與key words: just 借貸, yet, lately, up till now, recently, already, so far等時間副詞聯用. Ex: 我剛剛完成我的作業. I have just finished my assignments. Ex: 我剛剛吃過晚餐. 褐藻醣膠 Ex: 最近都沒他的消息. l 表示有沒有感受過的經驗: 常與key words: ever, once, twice…N times, before, 長灘島 never….. Ex: 你聽過這首歌嗎? Have you heard this song? Yes, I have heard that song once (twice, many times, several times..) Ex: 我從來都沒見過他. I have never seen him before. Ex: 我以前有見過他喔 辦公室出租! I have seen him before. Ex: 有沒有去過日本呢? Have you ever been to Japan? l 比較have been to 和have gone to的差異: A : Have you ever been to Kaohsiung? B : Of course, I just came back from Kaohsiung? 關鍵字排名表經驗,去過而且回來了. A: Is Mr. Lee there? 李先生在嗎? B: No, he has gone to New York.不在喔!他人已經去紐約了(人不在這裡) .msgcontent .wsharing ul li { text-indent: 0; } 分享 Facebook Plurk YAHOO! 591  .
arrow
arrow
    全站熱搜

    lf42lfvomj 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()